De Europese Commissie heeft concrete stappen voorgesteld om de coördinatie van de sociale zekerheidsstelsels in Europa verder te digitaliseren. Deze bevat maatregelen om de toegang tot sociale zekerheidsdiensten over de grenzen heen sneller en eenvoudiger te maken door ten volle gebruik te maken van de digitale tools en de administratieve lasten voor burgers en bedrijven te verminderen. De bedoeling is dat gemakkelijker wordt voor Europese burgers om in het buitenland te wonen, te werken en te reizen, voor bedrijven om zaken te doen in andere EU-landen en voor nationale overheden om de sociale zekerheid over de grenzen heen te coördineren. Nationale instellingen, zorgaanbieders en arbeidsinspecties hebben nog steeds moeite om toegang te verkrijgen tot gegevens en gegevens te delen doordat er onvoldoende interoperabiliteit tussen de nationale systemen bestaat. Er worden ook kosten gemaakt voor bijvoorbeeld de afgifte en verificatie van documenten waaraan rechten kunnen worden ontleend. Lees meer…
Vroeger konden organisaties eenvoudigweg beloven een speak up cultuur te hebben, maar die tijden zijn voorbij. Tegenwoordig is het cruciaal om een cultuur van vertrouwen,…
Download whitepaper