Whitepaper
Human Inference B.V.
17 mei 2016
Als verantwoordelijke voor Customer Due Diligence (CDD) bent u constant bezig om ervoor te zorgen dat u potentieel schadelijke klanten zo vroeg mogelijk in het proces onderschept en uit de organisatie weet te weren. Afhankelijk van uw precieze functie legt u meer de nadruk op de onboarding, blacklist matching, het afhandelen van matches, of bijvoorbeeld het inrichten van het compliancy proces voor de bestaande portefeuille. Maar of u nu Anti Money Laundring Director, KYC-verantwoordelijke of CDD-specialist bent, iedereen is ervan doordrongen dat het uiteindelijke doel van de organisatie niet is om risico’s te beperken, maar om succes te behalen: uiteindelijk draait het er allemaal om een zo hoog mogelijke omzet zo lang mogelijk te kunnen garanderen.
Hoe kunt u daar vanuit uw expertise aan bijdragen? Hoe kunt u er als expert op het gebied van CDD voor zorgen dat u uw organisatie behoedt voor financieel risico, zonder dat daarmee gewenste klanten worden afschrikt? Hoe zorg je voor een snellere acceptatieprocedure, en hoe voorkom je grote hoeveelheden potentiële hits bij het screenen tegen sanctielijsten? En hoe richt je CDD zo in dat je bestaande klanten die in meerdere systemen voorkomen niet onnodig vaak hoeft te screenen? En hoe richt ik mijn CDD-rapportage zo goed en efficiënt mogelijk in?
Het antwoord op deze en meer vragen is een effectieve CDD-oplossing die ingezet kan worden om de Customer Due Diligence goed te regelen en daarnaast wezenlijk bij te dragen aan de bedrijfsdoelen. Hoe dit in zijn werk gaat leest u in deze whitepaper.