Accenture en IPsoft slaan handen ineen voor de praktijkgroep Accenture Amelia om het gebruik van Kunstmatige Intelligentie (KI) te versnellen, bedrijfsresultaten te verbeteren en groeikansen voor bedrijven te creëren. Accenture gebruikt IPsoft’s Amelia platform voor de ontwikkeling van marktstrategieën, oplossingen en adviesdiensten rondom de implementatietrajecten van virtuele agenttechnologie. Dit voor klanten in verschillende sectoren, met focus op de bank- en verzekeringswereld en reisbranche.
IDC-analisten voorspellen dat de wereldwijde softwaremarkt van content analytics, discovery en cognitieve systemen in 2014 van US$4.5 miljard naar US$9.2 miljard in 2019 zal groeien. Anderen halen aan dat deze systemen als katalysator voor een potentiële economische impact gelden en spreken over een bedrag van US$5 biljoen tot US$7 biljoen in 2025. Dit biedt een hoop kansen voor KI.
Accenture’s Technologie Visie 2016, een onderzoek met input van meer dan 3.100 bedrijven en IT-leidinggevenden in de publieke en private sector, wetenschap, venture capital en ondernemende bedrijven uit 11 landen en 12 sectoren, stelt dat 70% van de bedrijfsbestuurders significant meer in KI-gerelateerde technologieën investeert dan twee jaar geleden. 55% geeft aan dat ze van plan zijn om machine learning en KI te integreren.
Zo heeft en een toonaangevende Europese bank Amelia omarmd. De ervaringen met de cognitieve agent waren zodanig positief, dat de organisatie al binnen 45 dagen na de start van het project in actie kon komen. Met Amelia biedt een prominente wereldwijde financiële instelling ondersteuning op het gebied van de polisvoorwaarden. De agent maakt onderdeel uit van de digitale strategie voor het netwerk van hypotheekmakelaars.
Gebruik kunstmatige intelligentie wordt versneld
06 juli 2016