AIMS gaat doorpakken als geïntegreerd managementsysteem
Met een cloud platform kan men verschillende managementsystemen integreren en optimaliseren zodat u organisaties agile, efficiënter, veiliger, duurzamer, ethischer en succesvoller kunnen opereren. Met het Cloud gebaseerd Integrated Management System (IMS) worden organisaties geholpen hun managementsystemen te integreren, zodat er synergie ontstaat en er efficiënter en consistenter kan worden gestuurd over alle managementdomeinen heen. Dit integrale inzicht bevordert het vermogen van de organisatie om snel te kunnen denken, dwarsverbanden te zien en begrijpen om vervolgens de goede dingen goed te doen.
Binnen grotere organisaties worden over het algemeen meerdere managementsystemen geïmplementeerd voor het garanderen en aandacht voor onder andere voor:
- Procesmanagement;
- Kwaliteitsmanagement;
- Risicomanagement;
- Informatiebeveiliging;
- Privacy;
- Control & Audit;
- Compliance;
- ESG;
- Performance management.
Het aantoonbaar geïmplementeerd hebben van deze managementsystemen is vaak niet vrijblijvend maar wordt afgedwongen door overheid, toezichthouders en/of klanten.
Het IMS systeem brengt verbeteringen in de situatie:
verschillende systemen in verschillende silo’s van de organisatie worden geïmplementeerd met onderlinge samenhang,
- voorkomen van doublures met dubbel werk,
- medewerkers in de 1e lijn ‘slechts’ een keer ‘lastig vallen’ met hetzelfde,
- standaardisatie van werkwijze en terminologie,
- verlaging van kosten,
- betere management informatie.
Het streven naar integratie van managementsystemen en daardoor het beter afstemmen van managementsystemen op elkaar leidt tot een beter resultaat met minder werk. Met een IMS werken alle managementsystemen samen, waarbij elke functie is afgestemd op één hoofddoel: het verbeteren van de prestaties en het succes van de hele organisatie. In plaats van silo’s is er een gecoördineerde inspanning die groter is dan de som der delen, wat niet alleen efficiënter maar ook effectiever is. Een geïntegreerd systeem geeft een duidelijk en uniform beeld van je hele organisatie, met hoe alles elkaar beïnvloed en welke risico’s en kansen ermee gepaard gaan.