
Privacy Officer
Ben jij een expert op het gebied van privacy, gegevensbescherming en de naleving van de AVG? Wil jij een sleutelrol spelen in het waarborgen van veilige en zorgvuldige dataverwerking? Kom bijdragen aan een rechtvaardige woonmarkt, kom werken bij de Huurcommissie.
Wat ga je doen?
In deze rol ben je het aanspreekpunt en de deskundige op het gebied van privacy. Je geeft advies, doet onderzoek, biedt ondersteuning en verzorgt trainingen om ervoor te zorgen dat privacy binnen onze organisatie goed is geborgd. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage in het voorkomen en afhandelen van datalekken. Je ondersteunt de verschillende afdelingen door advies te geven over privacyaspecten, zoals AVG-rollen, verwerkingsgrondslagen en gegevensbescherming. Je draagt actief bij aan het vergroten van het interne privacybewustzijn, onder andere door het organiseren van kennissessies, en je adviseert het management over uiteenlopende privacyvraagstukken.
Verder werk je mee aan het opstellen van pré-scan DPIA’s en volledige DPIA’s, beheer je het register van verwerkingen en stel je verwerkersovereenkomsten op met leveranciers. Ook ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van AVG-verzoeken en coördineer je de aanpak bij datalekken. Je zorgt ervoor dat privacyadviezen daadwerkelijk in de praktijk worden gebracht en werkt nauw samen met IT- en informatiebeveiligingsexperts om maatregelen te bepalen die de privacy en belangen van betrokkenen beschermen. Tot slot ben jij de trekker voor de (door)ontwikkeling en het beheer van het complianceplan waarin de naleving van de AVG een belangrijk aandachtspunt vormt.
Kortom, als Privacy Officer bij de Huurcommissie vervul je een veelzijdige en impactvolle rol waarbij je actief bijdraagt aan een veilige en transparante werkomgeving waarin privacy altijd centraal staat. En maak je impact door bij te dragen aan een eerlijke een betaalbare woonmarkt.
Wie ben jij?
Je bent een hands-on professional met een afgeronde hbo-opleiding in Bedrijfskunde, Bestuurskunde of Informatica. Je hebt minimaal drie jaar ervaring in een vergelijkbare rol en beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van privacy, bij voorkeur onderbouwd met een CIPP/E-certificaat. Je bent goed thuis in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en hebt affiniteit met organisaties waar complexe processen centraal staan. Daarnaast heb je ervaring met het beheren van bedrijfsinformatie en gegevens (PBB) en beschik je over kennis en ervaring op het gebied van compliance management (G-M).
Je herkent jezelf in de volgende competenties: Organisatiesensitief, Analyseren, Overtuigingskracht, Resultaatgerichtheid, Integriteit, Netwerken, Omgevingsbewustzijn. Plannen en organiseren, Creativiteit.
- Salarisniveauschaal: 11
- Maandsalaris: Min €4.024 – Max. €6.110 (bruto)
- Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
- Contractduur: 1 jaar
- Maximaal aantal uren per week: 36
De ministeries van BZK en VRO worden vanuit één ambtelijke organisatie ondersteund. Je sluit een arbeidsovereenkomst met het ministerie van BZK, de functie valt inhoudelijk binnen de portefeuille van de minister van VRO.
- Het opvragen van referenties kan onderdeel uitmaken van de procedure.
- Je kunt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- De selectiegesprekken vinden plaats op 5 maart 2025 op kantoor van de Huurcommissie.
- Na het verstrijken van de publicatietermijn is de vacature niet meer zichtbaar; sla daarom een kopie exemplaar van de tekst voor jezelf op.
Apply