Met nieuwe biometrische toepassingen maakt ING het gebruik van de Mobiel Bankieren App nog sneller en makkelijker voor haar klanten. Een op de drie klanten met geschikt toestel gebruikt inmiddels vingerafdrukherkenning.
Op dit moment maken al 2,2 miljoen klanten gebruik van de Mobiel Bankieren App die samen gemiddeld 2,2 miljoen keer inloggen per dag. Inloggen in de Mobiel Bankieren App gebeurt sinds maart van dit jaar ook veelvuldig door middel van vingerafdrukherkenning. Inmiddels maakt een op de drie klanten met een hiervoor geschikte smartphone gebruik van deze biometrische toepassing. Ook Inge, stembediening in de app, wordt door steeds meer klanten gebruikt. Inmiddels maken 100.000 unieke klanten gebruik van de functie, voornamelijk om hun saldo te checken en om betaal- en spaaropdrachten te geven binnen de app. Op basis van klantfeedback zijn beide functionaliteiten doorontwikkeld en is het vanaf 1 juli 2015 mogelijk om ook te betalen met stem- (iOS en Android) en vingerafdrukherkenning (iOS-toestellen uitgerust met Touch ID).
Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel: “ING wil voorop lopen op het gebied van technologie. Door onder andere de toevoeging van biometrische toepassingen in de app kunnen we geldzaken sneller en makkelijker maken voor onze klanten en de toegankelijkheid vergroten. Hierdoor krijgen klanten meer grip op hun financiën. Ze betalen een rekening veel sneller en ze staan minder rood.”
Stem- en vingerafdrukherkening voor Mobiel Bankieren App
07 juli 2015