In het derde KPMG Global Customer Experience Excellence Report staat Argenta op de eerste plaats op het vlak van klantbeleving in België. Het KPMG-rapport is het resultaat van een wereldwijd onderzoek over klantbeleving met 4 miljoen klantevaluaties van zo’n 3.500 merken. De CEO van Argenta Marc Lauwers is verheugd en meldt dat de erkenning door KPMG als beste merk op het vlak van klantbeleving in België Argenta sterkt in haar gedrevenheid om klanten op het vlak van bankieren en verzekeren te ondersteunen met een eenvoudig, correct geprijsd en transparant productaanbod waarvoor de klant op kantoor maar ook steeds meer digitaal terecht kan.
In het rapport toont KPMG aan dat voor een goede klantbeleving zes dimensies belangrijk zijn:
- Integer handelen in het belang van de klant.
- Proactief zorgen voor oplossingen.
- Correcte verwachtingen scheppen.
- Zorgen voor een optimale interactie zodat de klant tijd en moeite bespaart.
- Instaan voor een gepersonaliseerde klantenervaring.
- De klant behandelen met empathie en begrip voor zijn persoonlijke situatie.
Uit het onderzoek blijkt dat consistent handelen op het vlak van deze zes dimensies relevanter is dan ooit voor een goede klantbeleving. Dat geldt zeker ook tijdens de huidige COVID-19-periode. De merken die per land de beste beoordeling krijgen van KPMG overtreffen het marktgemiddelde op elk van de zes dimensies en scoren consistent in elke markt 10 tot 12 procent hoger dan de respectieve marktgemiddelde score voor elke dimensie. De klantbeleving voor het best gerangschikte merk in elke markt is gemiddeld 11 procent hoger dan het respectieve marktgemiddelde.
Deze best beoordeelde merken hebben als gemeenschappelijk kenmerk dat ze de klant centraal stellen. Ze willen een verschil maken in het leven van de klant, ze worden gedreven door ethische en duurzame doelstellingen en ze benutten digitale technologieën om de klant te helpen op nieuwe en creatieve manieren.
Volgens KPMG is Argenta toonaangevend om de volgende redenen: “Argenta ondersteunt zijn klanten door duidelijke, eerlijke en toegankelijke financiële diensten te verlenen. Innovatieve digitale communicatietechnieken ondersteunen het door mensen gevoerde conversationeel bankieren, wat een sterk menselijk aspect toevoegt aan digitaal bankieren. Argenta reageerde op de pandemie met specifieke ondersteuningsprogramma’s voor getroffen klanten en verbeterde de toegankelijkheid (via digitale en externe kanalen) voor kwetsbare klanten.”
Argenta is uiteraard vereerd met deze erkenning. Ze vormt een bevestiging voor haar beleid, waarbij de bank blijft focussen op bankieren en verzekeren voor en door mensen, rechttoe rechtaan, prijsbewust en in alle transparantie. Tegelijk zet Argenta in op innovatie en digitalisering. De Argenta-kantoren staan dagelijks klaar om hun klanten persoonlijk advies te bieden, maar klanten krijgen ook steeds meer digitale oplossingen aangereikt. Welk kanaal de klant ook kiest, Argenta blijft een prijsbewuste vertrouwenspartner die inzet op een eerlijk product- en dienstenaanbod en duurzame relaties met haar klanten.
Peter Reageren
Argenta moet een voorbeeld zijn voor veel bedrijven. Vaak genoeg ontbreekt er ruime kennis en ervaring voor klantenservice. Klantenservice is een belangrijk voor elke bedrijf, dus het is nodig om veel aandacht eraan te besteden. Tijdens deze pandemie hebben bedrijven zoals drukkerijen, marketing bureaus, elektronica zaken, etc. meegemaakt, wat de gevolgen zijn als ze hun klanten kwijtraken. Goed initiatief om deze interessante artikel met lezers te delen. Ga zo door!